W jednej z najaktywniejszych LGD w Polsce, w Partnerstwie Dorzecze Słupi, zastanawiano się, jak najlepiej zaprezentować swoją działalność, czyli niemal 400 projektów zrealizowanych w ramach wdrażania lokalnej strategii rozwoju. Wybór padł na film. Ukazuje on w nowoczesny, lekki i przyjemny sposób przykłady 19 projektów, które zostały zrealizowane przez Beneficjentów Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi w ramach Programu LEADER (PROW 2007 – 2013).
Film nawiązuje swoją stylistyką do komiksów, które w minionych latach promowały obszar PDS. Nie jest to typowa produkcja promocyjna, w której pojawiają się kolejno niepowiązane ze sobą projekty, a w tle głos lektora odczytuje ich nazwę i budżet. Naszym zamiarem było zerwanie z tą nużącą stylistyką. W zamian zaproponowaliśmy dynamiczną fabułę. Ramy filmu stanowi podróż pary młodych ludzi przez obszar Partnerstwa. W trakcie wędrówki widzą piękne miejsca, własnoręcznie pieką chleb, jeżdżą na rowerach, rolkach, konno, wędkują, płyną kajakiem, a nawet korzystają z sauny. Podziwiają malownicze krajobrazy, słuchają kaszubskiej kapeli, przyglądają się grupie ćwiczącej średniowieczne tańce. To, co widzą bohaterowie filmu jest inspirujące i wywołuje u widza chęć doświadczenia tych miejsc. Wiemy, że u beneficjentów pojawiła się łezka w oku i poczucie dumy ze zrealizowanej pracy, bo wszystkie scenerie do filmu stanowiły projekty wsparte finansowo przez PDS.